Lav et jobopslag der tiltrækker de bedste kandidater!

De fleste ledere og rekrutteringsfolk, jeg taler med, får ikke nok kvalificerede ansøgere på deres jobopslag. De synes, der er for mange, der ringer på opslaget med dårlige spørgsmål, de bruger for lang tid på at læse papirer fra irrelevante ansøgere, og de synes generelt, at det er kedeligt at skrive jobannoncer.

På den anden side sidder de jobsøgende med arbejdspladsens jobopslag, som mangler prioritering af opgaver og kompetencer, der er for mange ukonkrete beskrivelser, og de har blandende oplevelser med at ringe på opslaget. 

Jeg er utallige gange blevet opfordret til at dele min viden om, hvordan rekrutteringsfolk kan skrive bedre stillingsopslag, så den jobsøgende og arbejdspladsen bedre kan møde hinanden, så de bedste kandidater vælger arbejdspladsen til, og de irrelevante ikke søger jobbet.

I stedet for at skuffe hundredevis,
så giv færre en bedre oplevelse med din rekruttering!

Lad mig hjælpe jer!

Jeg har lavet et forløb med en komplet guidebog, hvor du og dine kollegaer lærer at tiltrække kvalificerede ansøgere og sortere de irrelevante fra ved at skrive et konkret jobopslag, der indeholder de elementer, de jobsøgende efterspørger.
 
Alle forløb tilpasses individuelt, men jeg har selvfølgelig et konkret bud på, hvordan et program kan se ud, hvis I ønsker det.

- Nogle vil kalde det et kursus i rekruttering.
Jeg vil hellere kalde det et indblik i Danmarks måske største jobopslagsanalyse.

Når jeg har været på besøg...

Vil I have et færdigt jobopslag på skrivebordet, som vi har lavet sammen. I vil ligeledes sidde med min guidebog, så I hurtigt og effektivt kan skrive jobopslag i fremtiden.

 

Jeg giver også mine bud på, hvordan ansættelsesudvalget på en struktureret måde kan udvælge de rigtige kandidater, og hvordan I tager jer rigtig godt af dem, der ikke fik jobbet.

Hvad vil det betyde for jer, hvis I fik 50 kompetente ansøgere?
I stedet for 192 af blandet kvalitet?

Er I klar?

Er I klar til at gentænke måden, I laver jeres jobannoncer på? Siden 2009 ikke jeg ikke set et ideelt jobopslag. Lad mig tage et kig på jeres jobannonce og give jer et bud på, hvordan jeg kan hjælpe.

KONTAKT MIG HER!
Hvad er de positive effekter ved bedre jobopslag?

- Færre og mere kvalificerede ansøgere.
- Bedre match til jobbet.
- Nye medarbejdere som bedre forstår organisationens formål.
- Hurtigere og mere effektiv onboarding.
- Et godt fundament for længere ansættelsesforhold.

Om Ricki Nielsen:

Gennem kurser, foredrag og rådgivning har jeg siden 2009 hjulpet tusindvis af jobsøgende med at lande deres næste job. Den viden, deres succeshistorier og deres hudløst ærlige feedback har jeg omsat til, hvordan I kan optimere jeres organisations jobopslag, så I fremover får færre, men langt mere kvalificerede ansøgere.

et billede    et billede    et billede    et billede

Close